Friday, October 24, 2008

Beri Jemputan pun salah

"Kejam dan zalim" adalah perkataan yang patut digunakan untuk mempamerkan imej undang-undang Malaysia.

Beberapakali isu ini telahpun dibangkitkan, namun tiada tindakan diambil. Setiap kali nak beri surat ataupun memorandum kepada PM, polis saja yang timbul didepan mata.

Jika seorang Perdana Menteri takut nak jumpa masyarakat India, cakap sajalah...."Saya tak berani untuk berdepan dengan masyarakat India" ....kan senang.

Hari ini, P Vwaishhnnavi yang berumur 6 tahun pula, dibawa ke balai. Mana ada undang-undang untuk menahan seorang rakyat Malaysia bawah umur yang sudi datang ke Putrajaya untuk memberi jemputan kepada PM untuk menghadiri Majlis Rumah Buka sempena perayaan Deepavali?.

Tak pernah saya jumpa undang-undang yang mengatakan "Anda boleh ditahan jika datang ke Pejabat PM untuk memberi Jemputan kepada PM, khusunya masyarakat India". (Jika sesiapa pernah nampak kenyataan sebegini sila email kepada saya).

Isu yang sedang berlaku ini adalah suatu perkara yang tidak dapat dilupakan selama-lamanya oleh masyarakat India di negara ini.

"Thumbs up" kepada pentadbiran Kerajaan BN dan pemimpin-pemimpin BN.
Buatlah ikut suka hati anda, tahanlah seberapa banyak yang anda boleh. Satu hari nanti anda (BN) akan terima balasan atas dosa anda.

No comments: