Friday, October 24, 2008

Kehebatan EXCO yang berjiwa rakyat

Sudah pun dibuktikan. Apa lagi nak kata mengenai notis yang diterima oleh penduduk Gunung Cheroh untuk kosongkan tanah kediamannya sebelum atau pada 28 Okt 2008.

Ketangisan rakyat didengari oleh YB Sivanesan (Exco Kerajaan Negeri Perak), beliau dengan serta merta minta penduduk Gunung Cheroh abaikan segala notis yang dikeluarkan oleh Pejabat Tanah Daerah Kinta dan minta semua penduduk kawasan itu, menyambut Hari Deepavali dengan meriah dan ceria.
Keratan Akhbar Makkal Osai (23/10/08)

YB Sivanesan juga memberitahu bahawa setiap penghuni rumah akan diberikan sebuah unit rumah kos rendah sebagai pampasannya dikawasan Buntong. Penghuni juga tidak perlu risau mengenai duit pendahuluan kerana setiap keluarga yang menduduki kawasan Gunung Cheroh juga akan diberikan wang pampasannya sebanyak RM 3000 oleh JPS.

Untuk makluman, Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak adalah satu Kerajaan yang prihatin, berjiwa rakyat dan selalu meneliti kehendak masyarakat setempat khususnya kepada mereka yang berada dalam keadaan daif. Segala permintaan rakyat secara adil dan munasabah akan diberikan keutamaan dan tidak pernah diabaikan.

Bantuan sebegini sudah tentu akan mengunungkan lagi nama baik Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak khususnya YB Sivanesan.

Kudos to YB Sivanesan.

Rumusannya

"Jangan cari jalan untuk publisiti murahan, cari jalan untuk selesaikan masalah"

No comments: